Welke fitness supplementen heb je nodig?

Welke fitness supplementen heb je nodig?

9 juni 2021 0 Door Redactie

Fanatieke sporters zullen wel eens nadenken over het gebruik maken van fitness supplementen. Er bestaan verschillende soorten fitness supplementen die je kan gebruiken. Het is belangrijk om van tevoren te bedenken met welk doel je deze fitness supplementen wil gebruiken. Niet alle fitness supplementen hebben hetzelfde effect op je lichaam, maar over het algemeen zitten er wel voordelen aan verbonden. Ben je benieuwd naar welke fitness supplementen je kan gebruiken bij het sporten? Lees dan snel verder voor meer informatie over fitness supplementen.

Pre-workout

Een bekend fitness supplement is een pre-workout. Hiermee kan je een energie boost krijgen. Veel van deze supplementen worden in poedervorm verkocht. Dit zou je dan moeten mengen met water om het vervolgens op te drinken. Je kan er ook voor kiezen om de poeder in te nemen en daarna pas water te drinken. Veel sporters doen het op die tweede manier. Er bestaan verschillende soorten pre-workouts. Het is belangrijk dat je er één vindt die goed bij jou past. Houd je je bezig met onder andere krachttraining en duursport? Dan is een beste pre workout wellicht een goed idee voor jou. De ingrediënten die in een pre-workout zitten, worden hieronder beschreven.

Ingrediënten pre-workout

In een pre-workout zitten een aantal ingrediënten die ervoor zorgen dat jij meer energie krijgt voor het sporten. Het meest voorkomende ingrediënt is waarschijnlijk cafeïne. Cafeïne brengt namelijk verschillende voordelen met zich mee, zoals het verbeteren van je uithoudingsvermogen. Hiernaast zitten er vaak B-vitamines in een pre-workout. B-vitamines zorgen ervoor dat eten omgezet wordt in energie. Creatine is ook een voorkomend ingrediënt. Creatine zorgt ervoor dat je de spiermassa kan vergroten. Je kan het beste een pre-workout ongeveer een halfuur voor je training innemen. Het is wel belangrijk dat je niet te veel gebruikt.

Eiwitsupplementen

Er zit vaak eiwit in het eten wat je normaal gesproken op een dag eet. Veel sporters maken gebruik van supplementen waar eiwit in zit. Denk bijvoorbeeld aan een eiwitreep of eiwitshake. Tegenwoordig bestaan er allerlei verschillende eiwitsupplementen. Wanneer je intensief sport en last krijgt van je spieren, kan het een goed idee zijn om eiwitsupplementen te gebruiken. Eiwitsupplementen zorgen er namelijk voor dat jouw spieren goed kunnen herstellen na het sporten. Wil je graag meer aankomen? Dan is een eiwitsupplement ook een goede optie, omdat je spiermassa daardoor kan gaan groeien.

Weight gainer

Wanneer je graag wil aankomen, is een weight gainer een goed fitness supplement. Het zorgt er namelijk voor dat je je caloriebehoefte binnenkrijgt. Het is wel belangrijk dat je uitkijkt met weight gainers. Te veel calorieën binnenkrijgen is ook niet verstandig. Er is niet één beste tijdstip wanneer je het beste een weight gainer kan innemen. Je kan het tussendoor drinken, maar ook voor de training. Naast het feit dat je je calorieën binnenkrijgt, zorgt een weight gainer er ook voor dat je spieren beter gaan herstellen. Probeer een weight gainer te gebruiken waar niet al te veel vet in zit. Fitness supplementen kunnen je ondersteunen voor verschillende doelen.